Nad izviri 6
2204 Miklavž na Dravskem polju
Spoštovani!
Občina Miklavž na Dravskem polju je v letu 2016 pričela z izdelavo Celostne prometne strategije (CPS) za območje celotne občine. V okviru projekta nastaja strateški dokument, s katerim bo občina lahko izvajala ukrepe in pridobivala sredstva za različne naložbe na področju prometa v prihodnje. Osnovno vodilo celostne prometne strategije je izboljševanje kakovosti bivanja, skozi vključevanje javnosti, kar smo že naredili skozi številne aktivnosti, kot so ankete, javne razprave, intervjuji, nagradna igra ipd. Trenutno se proces priprave celostne prometne strategije približuje zaključku druge faze, v kateri smo definirali vizijo, cilje in ukrepe. V zaključni fazi pa bomo pripravili še končni dokument, ki bo potrjen na občinskem svetu.
Delovna skupina, ki je sestavljena iz deležnikov iz lokalnega okolja in članov projektne skupine je v decembru izvedla delavnico in javno razpravo o viziji prometa v Občini Miklavž na Dravskem polju. Skupaj smo sestavili vizijo, ki se glasi: »Želimo postati občina z najvišjo prometno kulturo občanov v regiji.« Na delavnici je prevladalo stališče, da je prometna kultura dovolj širok pojem, ki lahko zajame številne pozitivne spremembe na področju prometa. S povečanjem prometne kulture, bomo spreminjali tudi svoje potovalne navade, izboljšali prometno varnost in zadovoljstvo občanov.
Prioritete pomembnih ukrepov so bile dovolj jasno izražene na javnih razpravah v avgustu, septembru in decembru. Še bolj pa so jih potrdili rezultati ankete po gospodinjstvih, ki temeljijo na vzorcu 276 izpolnjenih anket. Večino najbolj motijo slabi pogoji za kolesarjenje in pešačenje, saj na številnih mestih še vedno primanjkuje ustrezna infrastruktura. Prav tako je moteča prehitra vožnja voznikov, neurejene šolske poti, poti za gibalno ovirane in nezadovoljiv avtobusni promet. Med najbolj nujne ukrepe je večina anketirancev odgovorila, da je potrebnih več površin za kolesarje, ureditev šolskih poti in prilagoditev površin za invalide.
Anketa je obravnavala tudi potovalne navade občanov in sicer s kakšnim prevoznim sredstvom potujejo na delo. 54 odstotkov vprašanih jih vozi avtomobil, 14 odstotkov jih uporablja avtomobil, kot sopotnik, s kolesom se v službo vozi 12 odstotkov vprašanih, medtem ko jih javni potniški promet uporablja zgolj 8 odstotkov. Tistih, ki hodijo peš v službo je 7 odstotkov.
Želja pripravljavcev CPS je sicer, da se delež opravljenih poti z avtomobilom zmanjša, ob hkratnem povečanju preostalih načinov transporta. K temu je pritrdila tudi delavnica in vprašalnik o scenarijih prihodnjega razvoja prometa, kjer so udeleženci ovrednotili različne scenarije po posameznih uporabniških skupinah in parametrih. Tako je največ pozitivnih odzivov dobil scenarij alternativnega razvoja, ki predvideva povečanje splošnega zanimanja za hojo in kolesarjenje, izboljšanje stopnje osveščenosti, dvig kakovosti storitev javnega potniškega prometa in postopno zmanjšanje števila potovanj in potreb po parkiranju.
CPS Občine Miklavž na Dravskem polju pripravlja Mariborska kolesarska mreža, skupaj z Zavodom za urbanizem Maribor (ZUM) in podjetjem Logiteh.
Naložbo celostnih prometnih strategij sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz kohezijskega sklada. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014 - 2020, prednostne osi št. 4: Trajnostna raba in proizvodnja energije in pametna omrežja, prednostne naložbe, št. 4.4: Spodbujanje nizkoogljičnih strategij za vse vrste območij, zlasti za urbana območja, vključno s spodbujanjem trajnostne multimodalne urbane mobilnosti in ustreznimi omilitvenimi prilagoditvenimi ukrepi v okviru specifičnega cilja Razvoj urbane mobilnosti za izboljšanje kakovosti zraka v mestih.